a) Bakanlık kaynaklarının ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına göre yönetilip yönetilmediğini, nesnel risk analizlerine dayalı olarak değerlendirmek, rehberlik ve danışmanlık yapmak,
b) Bakanlığın risk yönetimi, iç kontrol ve kurumsal yönetim süreçlerinin etkinlik ve yeterliliğini değerlendirmek,
c) Risk analizlerine dayalı iç denetim plan ve programlarını hazırlamak ve geliştirmek,
ç) Denetim ve danışmanlık faaliyetlerini yürütmek, Üst Yönetici tarafından talep edilen ve görev alanına giren program dışı görevleri gerçekleştirmek,
d) Başkanlığın işleyişi ve yönetimi ile iç denetim faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin diğer usul ve esaslarının belirlendiği iç denetim yönergesini, ihtiyaç olması halinde dönemsel olarak gözden geçirmek,
e) Başkanlığın faaliyetleri hakkında Üst Yöneticiye düzenli olarak bilgi vermek,
f) Denetim raporlarının bir örneğini Başkanlıkta muhafaza etmek,
g) İç denetim faaliyeti ve İç Denetçilerle ilgili diğer işlemleri yürütmek.